Какво означава думата „промоутър“? Промоутър произлиза от английската дума „to promote“, имаща значението да насърчава.

promoters

Днес в центровете на големите градове можеш да ги срещнеш буквално на всяка крачка: те предлагат листовки и брошури, предлагат изпробване на нов вид продукт, канят на представянето на нов продукт или услуга. С други думи, те насърчават някакъв продукт или услуга на потребителския пазар.

Промоутър е специалист на ниското стъпало във веригата ангажирани в BTL-маркетинга. Именно от компетентните действията на промоутъра много зависи успеха на всяка промоционална програма.

Ето и основните видове работи, за които се привличат промоутъри:

  • разпространяване на брошури и рекламни материали
  • дегустация на продукти
  • раздаване на подаръци за покупка
  • консултиране на клиентите за конкретен продукт и т.н.

Промоутърите най-често работят в специализирани агенции със заплащане на час или самостоятелно с няколко агенции. Това е твърде нестабилен и непостоянен доход, за да бъде основен източник на доходи. Компаниите рядко поддържат в своя щат промоутъри, тъй като те не са необходими постоянно. Необходимостта от техните услуги възниква в рамките на някаква акция за определено време. Ето защо за компаниите е по-изгодно да се обръщат към агенции или да наемат хора за временна работа.

Разбира се, всеки промоутор трябва да притежава необходимите комуникативни умения. Той трябва правилно да отговоря на въпросите и учтиво да се оттегля от конфликтни ситуации, ако те възникнат. Добре е да притежава и организаторски способности: трябва да организира себе си и екипа, за да се избегнат всякакви спънки и забавяния. Бърза реакция и мобилност, отговорност, добра памет и способност за работа в екип е това, без което не може да работи един добър промоутър.

Преди началото на работа компаниите провеждат специални тренинги, на които промоутърите получават необходимата информация за продукта или услугата, която промотират, характеристики, предимства, целева аудитория, конкуренти и т.н. А в сериозните агенции за промоутърите организират специализирани обучения по стимулиране на продажбите, преодоляване на възраженията, развитието на актьорски умения.

Изискванията към кандидатите промоутъри са доста демократични: възраст най-често от 18 до 30 години, предимно не е задължително определено образование. Условията на работа често включват свободен график, 3-4 часа работа на ден.

Промоутърите, въпреки неблагодарна работа понякога могат да изкарват доста добри пари, защото тяхната работа е един от най-ефективните начини за реклама, професия, много подходяща за студенти и хора със свободно време.


Ние ценим Вашето време … 

Dream Agency – Event Managament , Entertainment & Advertising

Реклама и PR  | Организиране на събития | Организиране на Рекламни кампании, Промоции, Дегустации.

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • seventeen − eleven =