Традиционно съществува строго разделение на промо акции B2B и B2C, за напредък в сегмента на едро и акциите за крайния потребител. Най-често за тях отговарят различни служители и дори различни отдели.

Въпреки това, компетентното хармоничното съчетание на промо акции B2B и B2C може да създаде синергия и повишаване на ефективността както на едните, така и на другите. Популяризирайки дадена марка, ние действаме винаги последователно, първо стимулираме магазините, за да се заинтересуват те от продукцията на марката, а след това стимулираме крайния потребител на този магазин, за да купува продукта. Всичко това се дължи на различните цели, следвани от собственика на магазина и на крайния потребител.

promo- aktsii- В2В - В2С

Промо акции за магазини

За собственика на магазина, при вземане на решение за излагане на рафтовете на някоя марка, е важно да е на ясно с някои моменти:

  • колко той ще бъде в състояние да продава този продукт;
  • колко той ще бъде в състояние да спечели от тези продукти;
  • колко безценно пространство от рафтовете трябва да отдели за новите продукти.

За целта е добре да се изпратят на собственика на магазина рекламни кутии с 3-10 безплатни продукта на марката, близки по асортимент и цена на подобни в магазина. Целта е собственика на магазина да се запознае с дадените продукти, да оцени дизайна на опаковката, асортимента, потребителските свойства на продуктите, и след това да направи заявка.

Такива промо акции са най-действени дори по време на криза, но те са насочени само към собствениците на магазини и не стимулират търсенето сред потребителите. За постигане на максимален ефект е необходимо съчетание на промо акции В2В и В2С за популяризиране на продукта.

Промо акции за крайния потребител

За крайния потребител може да се използва семлинг, т.е. раздаване на безплатни образци на продукта, сашета или мини-продукти, както и акциите „1 + 1 = 1“, когато за една цена се предлага най-продавания продукт и новия продукт. И в единия, и в другия случай промо акциите постигат своите цели, а именно карат крайния потребител да прояви интерес към новия продукт и да се увеличи популярността на марката.

Въпреки това, трябва да се използват само такива промо продукти, които гарантирано ще стигнат до своя получател. Например, ако искаме да стимулираме крайния потребител, ние няма да предлагаме промо акции свързани с отстъпки или просто раздаване на допълнителен продукт, тъй като някои безскрупулни бизнесмени често просто ги оставят за себе си за „допълнителен доход“, което по никакъв начин няма да увеличи търсенето или популярността на марката. Затова за въздействие върху потребителите се отделят пробни тестери или мини-продукти с надпис „Подарък“ или „Не е за продажба“, или  промоционалните продукти са запечатани в прозрачна найлонова торбичка заедно с основните продукти, което стимулира магазините да ги представят точно като промо акции.

Оптималното съотношение на бюджети за промо акции В2В и В2С

Що се отнася до оптималното съотношение на бюджети за промо акции B2B и B2C, то е пропорционално на разпознаване на марката, което означава, че колкото по-популярна е марката, толкова по-малко средства харчите за нейното популяризиране. Силно популярните марки карат собствениците на магазините да ги вкарат в своя асортимент възможно най-бързо. Производителите/вносителите в този случай трябва само да стимулират крайния потребител.

Ако популярността на марката не е висока, се налага да се похарчат пари, за да може информацията за нея да стигне до мрежата, дилъри, магазини и предприятия, за да се заинтересуват те.

Основното нещо в съчетаване на промо акции В2В и В2С е последователността, първо да се привлече дилъра или собственика на магазина, и след това вече крайния потребител, с ясен фокус върху целевата аудитория. Няма еднакво ефективни акции за привличане на собствениците на магазини и за крайния потребител. Ако това е ясно разбрано, ефективността на стимулиране на продажбите в B2B и B2C сегменти за всеки вложен лев ще бъде много висока.


Ние ценим Вашето време … 

Dream Agency – Event Managament , Entertainment & Advertising

Реклама и PR  | Организиране на събития | Организиране на Рекламни кампании, Промоции, Дегустации.

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • 15 + seventeen =