Традиционната реклама отстъпва място на BTL-акциите. С развитието на пазара и насищането на потребителите с информация, изискванията към рекламата силно се увеличиха.

Компаниите трябва да се търсят нови, иновативни подходи за насърчаване на техните продукти. Специалистите по реклама не се уморяват да повтарят, че рекламата не трябва да бъде натрапчива,  а интересна и уместна. С това не можеш да спориш. Друг е въпроса как да се реализират тези принципи на практика, как да се намерят силни креативни решения?

btl-akcii

Пример за BTL-акции на Koka-kola

BTL-акциите са най-ефективни за компании с бързооборотни стоки, тъй като те позволяват да се повлияе на купувача в момента на решението за покупка. Например, консултант в търговската зала може да превключи вниманието на посетителя от марката на конкурента на своя продукт.

Въпреки това, BTL-инструментите са толкова разнообразни, че позволяват да се избере ефективен набор от методи за всяка категория стоки. Независимо от това дали насърчавате даден продукт или услуга в b2b- или b2c- сегмент, вие ще можете да намерите подходящ вариант за вас.

Така, фармацевтичните компании успешно провеждат търговски конференции, на които представители на аптеки разказват за нови препарати, а финансовите институти използват спонсорство (подкрепа на Олимпиадата или културни проекти).

Друг плюс на BTL-събитията е гъвкавия бюджет. Приспособявайки акцията към своите задачи, вие можете да варирате с разходната е част, т.е. да съкратите разходите. Основните разходи са за производство на рекламни материали, наемане на промоутъри, наемане на известни лица.

Най-ефективно по съотношение „цена-покритие“ е интегрираното решение: комбинацията от ATL и BTL. Използването на такива решения позволява да се постигнат високи резултати по обхват на аудиторията и ръста на продажбите. Още един аргумент в полза на BTL – акциите е възможност да се демонстрират не-очевидните предимства на стоките или услугите.

Ако купувачите не знаят или не разбират предимствата на вашия продукт, един от най-ефективните инструменти могат да станат консултациите, провеждане от промо персонала в точката на продажба, подкрепена с демонстрация и пробване на вашата продукция ( семплинг).


Ние ценим Вашето време … 

Dream Agency – Event Managament , Entertainment & Advertising

Реклама и PR  | Организиране на събития | Организиране на Рекламни кампании, Промоции, Дегустации.

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • ten + thirteen =