Развитието на съвременните информационни технологии разкрива широки възможности за успешни рекламни кампании на малкия бизнес. Въпреки това, много начини за реклама остават доста скъпи и не винаги водят до желаните резултати.

uspeshna- reklamna -kampania

Как да избегнем финансови загуби и да изградим успешна рекламна кампания?

Ето един прост алгоритъм, който ви помага да организирате правилно рекламната си кампания:

1.Задаване на цели:

Има два основни вида реклама, и първото нещо, което трябва да направите, е да решите какъв тип реклама ви е нужна.

Първият тип е насочен към създаване на марка. Такава реклама представлява вашето име пред потенциални клиенти и, като правило, не дава бързи резултати.

Вторият вид реклама се използва, когато трябва незабавно да увеличите продажбите. Тази реклама информира потребителите за предстоящата продажба или, например, напомня, че Нова година е скоро и е време да се мисли за подаръци и т.н. Обикновено такава рекламна кампания трае кратко време – от две седмици до два месеца.

Така че, първото нещо, което трябва да направите, е да идентифицирате целите на рекламната кампания и да изберете подходящия вид реклама.

 

2.Бюджет:

За успешна рекламна кампания оптималният размер на рекламния бюджет е 2-5% от брутните приходи от продажби. Помнете правилото: повтарянето е ключът към успеха. Много реклама няма, а малко реклама, това са загубени пари.

 

3.Изберете средства за реклама

За да изберете правилно средствата за реклама трябва да знаете целевата си аудитория. Отговорете на въпроса: кой е основният потребител на моите продукти / услуги? Това е от решаващо значение за бизнеса. трябва да знаете целевата си аудитория. Трябва да разберете какво гледат вашите клиенти, какво четат, слушат, къде живеят, работят и почиват. Когато познавате потенциалните си клиенти, знаете къде да поставите рекламата и в каква форма трябва да я представите.

Изберете рекламни медии, които можете да си позволите. Честотата на повторение е ключът към успеха. Посъветвайте се с рекламния си агент и изберете медиите, в които рекламите Ви могат да се показват доста често.

 

4.Създаване на реклама:

Формулирахте целите на рекламата, изчислите рекламния бюджет и познавате своя потребител, сега трябва да създадете рекламата. Както във всеки друг бизнес, опитът играе голяма роля тук. По-добре е да се свържете с рекламна агенция или копирайтър на свободна практика. Създаването на реклама е техният хляб, те знаят как да го направят и могат да създават реклама бързо и без грешки. Вие гледайте бизнеса си, оставете рекламата на професионалисти.

 

5.Тествайте рекламата

Преди да инвестирате много пари в рекламата, тя трябва да бъде тествана, това е добър начин да се избегнат скъпо струващи грешки. Например, ако това е реклама в пресата, можете първо да поставите по-малко копие на рекламата си, а след това да я отпечатате в нормален размер, или, ако това е реклама по радиото, да я оставите да се пуска през нощта, а не в прайм тайм.

 

6.Пуснете рекламната кампания:

Когато сте убедени, че рекламата ви работи и знаете кои рекламни медии носят най-добър резултат, можете да започнете с мащабна успешна рекламна кампания. Ако намерите реклама, която работи добре, остава само да я използвате толкова често, колкото позволява рекламният Ви бюджет.

 

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • sixteen − six =