Как и за какво мислят потребителите? Независимо, че за маркетингови изследвания се харчат огромни суми пари, до 80% от предлаганите нови продукти на пазара страдат от пълно фиаско? Защо на етап маркетинг потребителите говорят едно, но действат абсолютно различно на пазара.

Za- kakvo- mislyat potrebitelite

Изследванията доказват, че потребителите не знаят какво искат. Потребителите взимат своите решения и отговарят на рекламите, основавайки се повече на несъзнателни процеси, отколкото на съзнателно, рационално решение.

Очевидно има взаимодействие на съзнателни и несъзнателни процеси, които са движещата сила, когато става въпрос за реакцията на рекламата и вземането на решения за покупката.

Факторът отделна личност/темперамент също присъства в мисленето и поведението на потребителите. Хората с умерени екстровертни черти обикновено реагират по-позитивно на рекламата, а интровертите много трудно се поддават на влиянието на рекламата.

Причината може да е, че интровертите обикновено са натоварени с индивидуални дейности, които са по-малко зависими от външни фактори. А екстровертите, като правило, се зареждат от външни фактори, като социалния статус, социалното взаимодействие, отношенията между връстници и социалната стойност на продуктите и услугите.

Интровертите обикновено са по-зависими от вътрешни фактори, които могат да бъдат анализирани и обработени. Те действат въз основа на факти, информация и вътрешни убеждения и нагласи.

Ето защо трябва да разработите демографски профил на вашия идеален клиент. За този профил можете да разработите рекламни и маркетингови кампании, които ще „захранват“ подсъзнанието на потребителите.

Маркетолозите трябва да могат да включват елементи, които се основават както на съзнателните, така и на несъзнателните умствени процеси на целевите потребители.

Несъзнателните елементи са музика (проучванията показват, че музиката е много важен фактор при оформянето на положителна реакция на рекламата), цвят, графика и движение. Съзнателни елементи – текст, глас, оферти за продукти, купони.

Отделете време да изучите и разберете идеалния си клиент и да адаптирате рекламата към неговата личност и несъзнателни процеси. Във вашата маркетингова кампания трябва да осигурите комбинация от съзнателни и несъзнателни елементи, свързани с различни медии и личности на вашите клиенти.

Рекламата изразява атмосферата в обществото, тенденциите, идеите, към които се стремят хората в дадена страна. Ефективната реклама отразява ценностите на аудиторията, към която е насочена.

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • 11 − ten =