Малкият бизнес, още в самото начало, най-напред се сблъсква с проблема с рекламата. Всеки знае какви видове реклама съществуват, но не всеки има пари за силна и успешна рекламна кампания и възможност да заема най-добрите рекламни сайтове в града.

Uspeshna- reklama- za -malkia- biznes-1

Но в условията на нарастваща конкуренция, щастието се усмихва на този, който успешно заяви за присъствието си на потребителя. Хората не обичат иновациите, те предпочитат добре познатото старо, което дава чувство на увереност.

Собственикът на малък бизнес трябва да е добре запознат с принципите на действие и инструменти за реклама. Един осведомен предприемач няма да губи пари, инвестирайки ги в празни рекламни трикове, той ясно ще маркира за себе си територията на завоевание. На първо място, той ще разгледа всички видове реклама и ще избере най-подходящата както по цена, така и по отношение на ефективността.

Така че търговската реклама, която ще обсъдим в тази статия, е корпоративна и продуктова. Първата демонстрира лицето на една нова компания, втората рекламира стоки или услуги.

Корпоративната реклама трябва да се осъществи веднага след откриването на компанията. Това може да бъде закачлив знак, билбордове и указатели, преносима реклама, флаери и др. Такъв подход е от значение, когато става въпрос за предприятие, което е важно за малка област и неговите жители – домакинства, работилници, салони за красота и други подобни.

Рекламирането на стоки в малкия бизнес рядко се използва, защото неговата задача е да рекламира нови продукти, които не са били виждани на пазара преди това. Акцентът е върху запознаването на потребителя с ново изобретение, върху възникването на положителни асоциации, когато се споменава.

Обикновено малкият бизнес не започва с патент за ново изобретение, затова за сега ще оставим на страни рекламирането на продукти. Нашият кръг от интереси е търговската корпоративна реклама, тя трябва да носи печалба, организирайки поток от клиенти.

Малките предприятия, предвид скромността на средствата и големите амбиции, трябва да се съсредоточат върху нестандартната реклама. Ако вземем под внимание, че разнообразието от умни трикове и оригинални маркетингови движения лежат върху три стълба – да привлечем вниманието на потребителите, да ги настроим по позитивен начин и да ги интригуваме, тогава задачата няма да бъде толкова трудна.

Можете да привлечете вниманието на бъдещите клиенти с помощта на силни звуци, ярки цветове, забавни ситуации, странни обстоятелства, оригинални аксесоари.

Използвайте горните съставки за една успешна реклама с оглед на човешката психология и умения.

Силни звуци и крещящи тонове привличат вниманието само за кратък момент и могат бързо да се превърнат в дразнители. Ето защо, по-голямо предпочитание се дава на оригиналността и хумора, както и на изключителните аксесоари. Това може да бъде специална опаковка, предизвикваща любопитство, смешни вицове или конкурси.

Всяка рекламна кампания е работа, която не трябва да се прави от непрофесионалисти, защото неумелото използване на рекламни трикове може да причини непоправима вреда на компанията. Изборът на действие трябва пряко да зависи от имиджа на потенциалният клиент на вашата фирма или да има неутрален цвят, който е приемлив за всички възрасти и социални слоеве. Трябва да сте наясно с това, което потенциалният клиент иска от продукти като вашите, и в рекламата да използвате своите стремежи в своя полза.

Един от най-евтините видове реклама е печатна продукция. Може би това е най-успешната реклама на малкия бизнес. Тук имате пълното право да покажете въображение за малко пари. Най-често срещаният начин е да се постави полезна информация на гърба на брошура или визитка.

Печатните продукти ви позволяват да изразявате творческото си мислене на сто процента и да направи. На ваше разположение са комикси, стихове, пъзели, кръстословици, всякакви истории, рисунки, картини, образователна информация. Основната задача на автора на рекламните брошури, листовки, визитки е те да изглеждат  така, че потенциалният клиент да не ги хвърли в първото кошче за боклук, а да те да възбудят неговия интерес.

Според функциите си рекламата е разделена на четири вида: имиджова, реклама за стабилност, стимулираща и смесена.

Имиджовата рекламата е предназначена да формира почтен образ на компанията, развивайки идеята за професионализъм, надеждност и достойнство. В този вид реклама има минимум текст, но има корпоративен имидж и фирмена идентичност.

Реклама за стабилност се използва от компании, които вече имат име, и трябва да напомнят на хората за тяхното величие и значимост. В противен случай потребителите биха могли да мислят, че са имали финансови проблеми и са им свършили парите за позициониране като еталон за качество.

Стимулиращата реклама информира за нов продукт, провокира към покупки, демонстрира предимствата на даден продукт и доказва неговата полезност. Главното в тази реклама е продаващият текст.

Смесената реклама обединява в себе си и трите функции.

В наше време акцентът трябва да бъде шокиращ и креативен, това е в основата на съвременната успешна реклама и дава най-добрия приток на купувачи. Понякога един добър ход може да донесе повече ползи, отколкото празна реклама на централните телевизионни канали. Но винаги трябва да помним, че рекламата е изкуство, тя не приема вулгарност, а потребителят е строг и не прощава грешки. Всяка грешка може да превърне потенциалните ви купувачи във вашите непримирими врагове.

 

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • twelve + 13 =