Каква е ролята на имиджовата реклама в днешни дни и нужна ли е тя? В днешния бизнес свят всеки предприемач трябва постоянно да мисли за бъдещите перспективи и развитие на бизнеса си. Само „светлото” бъдеще на бизнеса е невъзможно без добре организирана рекламна кампания. Не е тайна, че именно рекламата е тази, която формира имиджа на компанията като цяло, гарантира популярността на нейния продукт.

imidzhova- reklama-1

Същевременно основната задача на рекламната компания е да запознае потребителя с новите продукти, техните характеристики и свойства. Освен това, чрез реклама, потребителят може да се запознае с предимствата на предлагания продукт, защото потребителят трябва да знае за какво плаща.

Благодарение на рекламната компания марката трябва да създаде благоприятно впечатление за потребителя, а споменаването на продукта на компанията трябва да породи изключително положителни емоции.

Ако сравним имиджовата рекламата с други видове, тогава можем спокойно да я наречем най-широката в спектъра, защото целта и е не само да привлече потенциални клиенти, но и да има положително въздействие върху всички хора като цяло. Цялата работа се извършва по такъв начин, че когато някоя компания реши да разшири своето производство или да предложи нов продукт на пазара, името на компанията да е познато на хората.

Разбира се, за този вид реклама ще трябва да се вложат доста средства, защото информацията трябва да бъде предадена на абсолютно всеки човек. Друга положителна характеристика на имиджовата реклама е възможността да се прекратят всички грешки, направени по време на предишни опити за популяризиране на марката.

Що се отнася до най-популярните видове имиджова реклама, днес има няколко. На първо място, заслужава да се отбележи външната реклама, която се монтира на билбордове, както и на превозни средства. Освен това, част от рекламната компания е закупуването на ефирно време по телевизията. Не може да се мине и без по-достъпната печатна реклама в списания и вестници. Позитивното мнение може да се формира и чрез провеждане на благотворителни събития с презентация за приноса и личното участие на собственика на компанията.

Практиката показва, че само богатите компании могат да си позволят такава реклама, които на пазара има доста силни позиции и добри печалби. В по-голяма степен това се отнася до компании, които произвеждат и продават някакъв продукт. Този вид реклама е много подходяща за финансовите институции.

На практика работата на повечето инвестиционни фондове и банки започва с имиджова реклама, защото в този бизнес е трудно да се изчакат перспективите без доверие на клиентите. Успешната дейност ще зависи основно от това как хората приемат бранда и са склонни да вярват в него и да инвестират парите си.

По този начин, ако една голяма компания предприеме стъпка към пазара, тогава няма да бъде възможно без имиджова реклама.

 

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • seventeen − 7 =