Определяне на основните цели на рекламната компания

Стратегията се разработва чрез обща маркетингова програма, основана на цели и задачи. Например, целта на маркетинга е да увеличи търсенето, а след това целта на рекламната компания е да окаже влияние върху клиента, така че той да иска да придобие рекламирания обект.

web_social-media_iStock-502157614

Рекламата ви позволява максимално да информирате аудиторията за рекламирания обект и да го представите в по-благоприятна страна. Важно е в процеса на рекламната компания да се следи нейната ефективност, за да може процеса да се коригира навреме. Цялата рекламна кампания е стандартна схема: планиране – организация – мотивация – контрол.

Преди да определите основните цели, трябва да оцените и анализирате потенциалния пазар на продажбите и нуждите на клиентите. Основната цел е да се убедят потенциалните потребители за полезността на рекламирания обект и не натрапчиво да ги накарате да осъзнаят, че имат нужда от този продукт.

За да зададете цели, трябва да анализирате:

  • Как ще протече процесът на вземане на решения от целевата аудитория за придобиване на рекламирания обект и стъпките на този процес;
  • Потенциалният клиент, на който влияе рекламата. Трябва да разберете на кого и как трябва да повлияете, за да постигнете поставените цели, какъв трябва да бъде резултата от поставените задачи;

Рекламната компания преминава през следните етапи в определянето на целите:

  • Предварителни изследвания на потенциалния клиент – съставяне на портрет;
  • Изучаване поведението на потребителите;
  • Анализ на позицията, която рекламираният обект заема на пазара;
  • Анализ за информираността на хората за рекламирания обект;
  • Проучване на маркетинговата активност на конкурентите.

 

Стратегии за провеждане на рекламната кампания

Разработването на стратегия е разработване на общ набор от мерки, насочени към постигане на целите на компанията.

Стратегията на рекламната компания включва:

  • Техники за влияние върху потенциалния клиент;
  • Обяснение на избора на средствата за масова информация;
  • Определяне на основните етапи на рекламната кампания;
  • Разпределяне на общият бюджет;
  • Поставяне на срокове;
  • Прогнозиране на резултата.

Една добре разработена стратегия може да засили ефекта от рекламата и ще даде възможност да се спестят пари. Заедно с разработването на стратегията се развива творческа концепция. Целите на стратегията могат да бъдат променени, така че стратегията трябва да бъде постоянно повтарящ се процес.

Стратегията се разработва в съответствие с определен план:

  • Определяне на потенциалния клиент;
  • Поставяне на ясна цел;
  • Разработване на творческа работна идея;
  • Определяне вида на рекламата.
  • Определяне на сроковете;
  • Изчисляване на бюджета;
  • Изготвяне на задълбочен план по стъпки с всички нюанси;
  • Организиране на работния поток на всички участници;
  • Обобщение на рекламната компания.

Въз основа на стратегията  се планира общият план на събитието. Отчитат се конкретни средства за масова информация и видове реклами, стойност. След това е разработка, съгласуване и изготвяне на рекламата. Последните етапи са изпълнението на разработената програма, предоставянето на доклади и анализ.

 

 

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • seven + four =