За да не харчите пари напразно и да получите максимална полза от всеки задействан рекламен канал е важно да отчитате основните съставляващи на performance marketing.

  • Задълбочен анализ на данните
  • Правилно поставяне на целите
  • Комплексна стратегия
  • Управление на рекламните канали.

performance -marketing

Построяване на цялостна стратегия

В рамките на комплексната стратегия на performance marketing се избират най-ефективните рекламни инструменти за всеки конкретен бизнес и сайт: ние напускаме и, ако е необходимо, коригираме ефективните, освобождаваме се от нерентабилни, добавяме нови, прогнозираме резултатите от тях.

Използвайки тези рекламни инструменти, можете да привлечете потребители към сайта, да преведете всеки посетител през фунията за продажбите, както и да задържите и да върнете към етапа на конвертиране, към повторна покупка, до статута на редовен клиент на компанията.

Освен това, в основата на комплексната стратегия на performance marketing са анализ на конкретен бизнес и характеристики на индустрията като цяло, както и данни от задълбочен уеб анализ на ресурса и всички текущи рекламни онлайн дейности.

Управление на рекламни канали

След успешното стартиране на рекламата в компанията започват да постъпват запитвания и заявки. Но просто да ги броим не е достатъчно. Важно е да се разбере колко те са качествени и как са свързани с рекламните канали: кои от тях в крайна сметка са довели до реални продажби, какъв бюджет е изразходван за развитието на каналите, колко печалба е получила компанията от тези инвестиции. Идентифицирането на всички тези данни позволява анализът на ефективността на рекламните кампании въз основа на информацията за продажбите чрез проследяване на пътя на всеки клиент през цялата фуния за продажби.

С анализи от край до край, каналите се оптимизират въз основа на набор от показатели като ROI, конверсия към продажби, разходи за приложения, разходи за посетители, CLV (средната сума на приходите, която клиентът носи през целия период на сътрудничество с компанията).

Освен това, за определени отчетни периоди е възможно да се оцени печалбата от всеки рекламен инструмент, средната проверка на всеки канал, рентабилността и т.н.

Можете да организирате анализи от край до край чрез:

  • Universal Analytics, в който е възможно да се персонализират отчетите за възвръщаемост на инвестициите, интеграция с проследяване на повиквания и услуги за интернет реклама (например услуги за контекстна реклама);
  • Специални услуги като CoMagic или Roistat;
  • Microsoft Power BI, която ви позволява да събирате големи данни от различни източници (CRM, системи за проследяване на обаждания, рекламни платформи и др.), да ги анализирате и да вземате оптимални решения;
  • Google Data Studio, който ви позволява да работите с анализи за информация, анализ и визуализация на данни.
  • Създаване на собствено решение – обикновено под формата на уеб услуга.

Създаването на ефективна цялостна система за анализ с пълноценна интеграция на CRM / CMS, уеб анализи и онлайн рекламни системи е трудоемък процес. Но усилията се изплащат за сметка на по-ефективна работа с рекламни канали и целенасочени инвестиции в бюджета.

За кого е подходящ performance marketing

Performance marketing е доста скъп рекламен инструмент, така че обикновено се използва от компании с много висок рекламен бюджет. е доста скъп рекламен инструмент, така че обикновено се използва от компании с рекламен бюджет

Въпреки това, дори ако бюджетът за реклама е значително по-нисък, никой няма да ви забрани да приложите общите принципи на performance marketing на практика: следите за това, колко пари и в кой рекламен канал инвестирате , и ако изведнъж възвращаемостта от някакъв неочакван инструмент е намаляло, преразпределете парите към по-ефективни направления.

 

 

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • 15 − 4 =