Вирусен маркетинг е въздействието върху целевата аудитория, популяризирането на стоки и услуги за сметка на силите на самата целева аудитория, доброволно ( осъзнато или не осъзнато) участваща в разпространението на информация по темата за маркетинга.

Virusen- marketing-1

Същност на вирусния маркетинг. Рекламната комуникация така влияе на човека, че той се „заразява“ с идеята и съзнателно или не съзнателно разпространява информация за продукта, услугата, и става активен рекламен носител.

Самият термин „вирусен маркетинг“ означава разпространение от човек на човек в рамките на целевата група, което е в основата на цялата идея за „вирусния“ процес. Оригиналната информация, идеята под формата на готово маркетингово съобщение (видео, текст), вирусно предавано от един на друг, препоръчително за преглеждане на информация, връзки; в резултат на което информацията е свързана по-скоро с употребата и / или забавлението, отколкото с наложеното рекламно съобщение.

Популярността на вирусния маркетинг нараства напоследък: бързите интернет канали позволяват на потребителите лесно да споделят видео клипове, снимки и музикални файлове; популяризира разпространението на вирусен маркетинг и нарастващата популярност на всякакви онлайн общности и блогове. Почти всеки трети, който е получил интересно послание, го изпраща на свой познат. Както е известно, за да бъде принуден човек да купи продукт, е необходимо да се създаде необходимост от този продукт в него. Хората препращат връзки, които смятат за интересни, тези, които подсъзнателно засягат обхвата на техните интереси и нужди. По този начин правилно направеният вирусен продукт актуализира проблема, който продуктът е призван да реши.

Virusen marketing

Вирусен маркетинг и предимства

  1. Разпространението на вирусната реклама е икономически изгодно.
  2. Вирусната реклама формира отношението на потребителите.
  3. Вирусната реклама не съдържа цензура и ограничения на Закона за рекламата.
  4. Животът на вирусната реклама е най-малко три години.

Рекламата по телевизията, освен разходите за създаване на видео, изисква значителни инвестиции. В случай на вирусна реклама разпространението на информация е безплатно. Дори ако клиентът предостави въвеждането и разпространението на вирусна реклама на аутсорсинг, цената на услугите е десетки, а понякога дори стотици пъти по-ниски от разходите за поставяне по телевизията.

Липсата на цензура, ограничения, самоконтрол е едно от стимулите за развитието на вирусния маркетинг. Основният интерес на широката общественост е насочен към материали със сексуална или скандална природа, които не винаги намират място в телевизията, точно както използването на изображения на деца или медицински работници в рекламата. Освен това има рекламодатели, които нямат възможност да излъчват в медиите, съгласно закона за рекламата. Това са производители на алкохол, тютюн и редица други „забранени“ продукти, за които вирусната реклама е най-перспективна за популяризиране.

Ако говорим за жизнения цикъл на вирусния маркетинг, заслужава да се отбележи, че по телевизията видеото се показва в точно определено време, което е внимателно подбрано, за да привлече целевата аудитория. В интернет информацията се разпространява по удобно време за потребителя. Клипът, запазен като връзка, може да бъде преглеждан във всяко удобно време и много пъти. В резултат на това, според експерти, периодът на жизнената дейност на вирусната реклама е поне три години.

Добре направената вирусна реклама е изкуство. Някои образци от вирусни произведения могат да бъдат отнесени към областта на изкуството. Такива творби, в допълнение към прякото назначаване на вирусна реклама, също се излагат и на фестивали на рекламата и рекламни идеи.

 

 

 

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • twenty − six =