Искате да рекламирате нов продукт или вече сте зает да популяризирате наличния продукт? Представяме ви интересни чуждестранни рекламни проучвания в областта на рекламата и маркетинга, които ще Ви позволят да направите рекламата си още по-добра.

Всяка година маркетингови агенции, рекламни институти и различни уебсайтове провеждат изследвания и рекламни проучвания в областта на рекламата и маркетинга. Предлагаме Ви някои от тях:

reklamni -prouchvania

  1. РЕКЛАМА И СЕКС

Sex sells? Учени от Канада са открили, че реклама с голи тела, при която сексуалният акт е ясно демонстрирана, действа като възпиращо средство за жените и съответно не постига желания ефект. Мъжете възприемат подобна реклама положително. Причината за това са разликите в психологията на мъжете и жените и отношението към сексуалните отношения. Изследователи от Университета на Британска Колумбия са намерили идеалното решение. Наличието на положителен емоционален компонент (например, подтекст: влюбена двойка) и наличието на хармонични взаимоотношения в еротичната реклама я прави привлекателна както за мъжете, така и за жените.

В същото време, измислената предистория, в която мъжът е изневерил на своята жена, има съвсем противоположен ефект. В друго рекламно проучване се установило, че колкото по – емоционална е рекламата, толкова по-безполезна е тя. Потребителите са склонни да се съсредоточат повече върху изображението, отколкото върху коя марка се рекламира.

  1. ЕФЕКТИВНА РЕКЛАМА B2B

Според рекламни проучвания на 160 търговци от областта на B2B, рекламата с използването на ключови думи е най-популярната в тази област. На второ място е традиционната онлайн реклама, а на трето място е рекламата в специализирани списания. Причината е очевидна: ключовите думи ви позволяват да отделите целевата аудитория. Също така, има и специални търсачки, които ви позволяват да се обърнете чрез с рекламата към представители на бизнеса.

  1. РЕКЛАМА ЕДИН КЛИК

Какво мислят обикновените потребители за онлайн рекламирането? TOMORROW FOCUS Media изследва около 2000 анкетирани за онлайн реклама. Три четвърти от анкетираните (85%) отговорили, че вероятността да щракнат върху рекламен банер е намалена до нула. В същото време рекламата в Интернет привлича най-голямо внимание. На второ място е рекламата по телевизията, на трето място радиото и на четвърто място СМИ. Какво да правим? В друго рекламно проучване TOMORROW FOCUS Media било открито какъв вид реклами предпочитат потребителите. На първо място, това е естествена реклама (native), преплетена в контекста, както и реклама с голям размер на смартфон и Pre-roll – реклама под формата на движещи се изображения пред видеоклип.

  1. STAR РЕКЛАМА

Рекламирането на знаменитости набира скорост: през последните години броят им се е увеличил с 50%. Експерти от Celebrity Performance научиха какви критерии играят най-голяма роля при избора на знаменитости за потребителите и компаниите. На първо място това е актуалния рейтинг на звездите. Следва популярността и нивото на доверие сред целевата група. За 75% от анкетираните хармонията и цялостното съответствие на имиджа на знаменитост и рекламираната марка също са важни.

Beyonce at a Pepsi photo shoot in October 2012. This will appear as life-size standees in stores starting first quarter 2013. This is an extension of the brand's "Live For Now" campaign. (PRNewsFoto/PepsiCo)

  1. КАКВО ИСКАТ ЖЕНИТЕ?

Mediaanalyzer направи рекламни проучвания на 200 жени, за да разбере какъв вид реклама харесват жените. Жените придават голямо значение на хумора и сатирата в рекламата. Освен това те не искат да виждат клишета в рекламата, включително и за себе си, например, да се видят като безпомощни в областта на технологиите и финансите. Също така не харесват в рекламата момичета модели (предпочитат естественото), еротиката и избледнели сиви цветове.

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • six + three =