Промо-акции или BTL? Не е тайна, че BTL не е единствената алтернатива на изграждането на ефективна комуникация с крайния потребител. Освен чисто обективни причини за ниска ефективност на BTL (използвайки стандартни техники като например дегустация), има и чисто професионални (по-забележими при прилагането на нетривиални решения).

Promo-aktsii -1

За да организираме ефективна популяризация с помощта на BTL технологиите, е необходимо не само да отправим съобщение, трябва добре да се запознаем със спецификата на целевата аудитория, информационните канали за разпространение, темите, които представляват интерес за целевата аудитория и ясно да координираме изпълнението на задачите.

Ще посочим основните принципи, които трябва да се вземат предвид при провеждането на нестандартни промо-акции (като пример ще вземем най-успешните проекти на Агенция за Мобилен Маркетинг):

  1. Не забравяйте да вземете предвид особеностите на продукта, фирмата, търговското предложение. Силните страни на търговското предложение трябва да бъдат основа за изграждането на комуникация.
  2. Необходимо е да се превключи вниманието на потребителя от рекламирания обект към алтернативния, тогава в него възниква илюзията за свободен избор. Веднъж в Холандия собствениците на нов хипермаркет, вместо да рекламират новия си магазин, инвестирали в популяризирането на съседния развлекателен център.
  3. Нужно е ясно да си представите целевата аудитория, нейните интереси, особеностите на провеждане на промо-акции. Освен това използването на съществуващата пазарна ситуация е много по-важно от едно скандално творчество.
  4. Една от основните цели на нестандартните промо-акции е не само стимулиране за незабавна покупка или увеличаване популярността на марката, но и стартирането на рекламата „от уста на уста“. При това съвсем не е нужно да показвате падане на изкуствен метеорит или нашествие на извън земни, често е напълно достатъчно една малка подробност, или повече монети. Купувачът винаги е щастлив да говори за новата си придобивка на приятели и познати, ако е компетентно подтикнат към това.
  5. Формата в която трябва да се провежда промо-акцията не трябва да напомня стандартна промо-акция или стандартна реклама, колкото и тя да е съблазнителна, при съществуващия информационен шум потребителя блокира явното рекламно съобщение. Клиентите трябва да станат ваши агенти безплатно, ако им помагате, например, да се похвалят за новото домашно кино пред приятели.

Несъмнено подходите за провеждане на събития за BTL за компаниите ще се развиват по различни начини. Марките, в които е вложено много човешко ще бъдат принудени да отидат при хората. Младежките марки ще съсредоточат вниманието си върху клубове, модерни партита и значими събития за целевата аудитория.

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • two × five =