В днешно време е трудно да си представим насърчаване на продажбите в масите без реклама. BTL-технологиите играят все по-важна роля в областта на маркетинговата политика на компаниите. Именно това направление на рекламата позволява бързо и ефективно да се увеличи обема на продажбите, да се повиши популярността на марката или лансирането на нов продукт или услуга на пазара.

BTL

Ярък пример за имиджова комуникация са благотворителните акции. Резултатите от тяхното провеждане се превръща в прехвърляне на средства за решаване на някой социално значим проблем. Клиентите са щастливи да участват в тях, и марката създава положителен имидж на себе си.

Клубните програми като част от BTL маркетинга са насочени към създаване на общност от купувачи на стоки от определен вид или марка. Клубните програми помагат да се изгради лоялност сред клиентите и по този начин да се увеличат продажбите.

Листовките са един от най-разпространените видове BTL мероприятия и помагат за предаване на информация на целевата аудитория по прост и евтин начин.

POS-материали – например визуални елементи, като дисплеи. Необходими са като част от BTL-стратегии за привличане на допълнително внимание към продукта. Такива материали обикновено са поставени в непосредствена близост до рафтовете, на които е разположен продукта, или в места с голям клиентски поток. Често се използва в магазините на домакински уреди.

Преносима промо-зона, отделна стойка с рекламни материали и намиращ се в близост до тях персонал – промоутъри, разказващи за продукта и предлагащи на клиентите да го пробват. Важен нюанс тук е контролът на качеството на взаимодействието между промоутърите и целевата аудитория.

Специални акции – развлекателни дейности, насочени към насърчаване на продукта или търговската марка.

BTL -1

BTL -2

Специална опаковка – промяна във външния вид ( опаковката), за специалното мероприятие или социално значимото събитие. Примери: производство на специални опаковки за някои напитки (сода Pepsi, Lipton чай) и продукти (Rafaello бонбони, чип Lays) за Коледа, на Олимпийските игри, Световната купа по футбол.

 


Ние ценим Вашето време …

Dream Agency – Event Managament , Entertainment & Advertising

Реклама и PR  | Организиране на Рекламни кампании, Промоции, Дегустации.