BTL- мероприятията отдавна са един от най-ефективните начини за привличане на нови клиенти. Обичайното за всички реклами по телевизията и в печатните медии наскоро загуби позицията си.

BTL- meropriyatia

Причината е, че производителят не винаги има време да събуди интереса към продукта по традиционния начин, а потребителят е просто наситен с информация от страниците на списания и от телевизионни екрани. Ето защо на пазара на рекламни услуги все по-популярни стават ефективните, релевантни и ненатрапчиви BTL-мероприятия.

Какво е BTL-мероприятие?

Самото съкращение се разшифрова като below the line, което означава „под чертата“ от английски език. Този, на пръв поглед, неразбираем превод се появява, според легендата, преди повече от 50 години. Мениджърът на компанията Procter & Gamble представил на управителя сметка за разходите на рекламата, в която не били включени разходите за разпространение на безплатните образци от продукти на градския празник. Тогава управителят сам ги записал под чертата. Така и се появяват понятията BTL и ATL („над чертата“).

ATL означава класически видове реклама: реклама в печатни медии, по телевизията и радиото, в интернет, външна реклама. Докато BTL се разбира като набор от маркетингови дейности, насочени директно към целевата аудитория. BTL включва, например, рекламиране в супермаркети и хипермаркети, промоции, конкурси, мърчандайзинг, директен маркетинг и акции.

BTL- мероприятията са насочени директно към потребителя. Те са ефективни както за популяризиране на нови марки, така и за популяризиране на вече познати на пазара. Тези неоспорими предимства включват:

  • Ефективно привличане на вниманието към марката и продукта.
  • Висока степен на запомняне.
  • Отделяне на продуктите на фона на конкурентите.
  • Целева насоченост на рекламата.
  • Реализиране на стоките при лично взаимодействие с хората. Подбудата да се правят импулсивни покупки за сметка на акциите в пунктовете за продажба.
  • Способност на потребителите да опитат или тестват даден продукт.
  • Гъвкав бюджет.

BTL меропритията:

  • Информират за продукта.
  • Увеличават търсенето.
  • Формират положителен имидж на компанията.
  • Увеличават осведомеността за марката.
  • Помагат за установяване на емоционален контакт с аудиторията.

Като цяло, BTL мероприятията са насочени към увеличаване на продажбите тук и сега. Например, достатъчно е да си припомним новогодишната акция на Coca-Cola New Year. За определен брой точки,  отбелязани на капачките на бутилките, потребителят получава маркови подаръци точно на щанда на мястото на продажба. Трябва ли да споменаваме, че в предновогодишния период продажбите на газирани напитки се увеличиха в пъти.

 

 

 

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • 18 − 4 =