Контекстната реклама са текстови обяви, които се показват на потребителите по заявки, ако рекламодателят е добавил тези заявки към настройките на рекламната кампания. Рекламите се показват на потребителя в момента, в който той е проявил интерес към продукта или услугата и дори може да е готов за покупка.

Kontekstnata- reklama-1

 

Но трябва да разсеем някои митове за контекстната реклама.

Мит номер 1: Контекстната реклама е много скъпа

Не, изобщо не е така. Разбира се, има скъпи тематики, за които има голяма конкуренция, но дори и в такива ситуации можете да намерите изход. Като цяло и с малък бюджет можете да стартирате ефективна рекламна кампания.

Мит номер 2: Не е нужно да следите рекламната кампания

Това съвсем не е така. Конкурентите не спят, цените се променят през цялото време и поради това рекламите Ви се изместват по позиции. За да могат рекламите да бъдат в специално разположение, трябва периодично да актуализирате бюджета.

Мит номер 3: Ако не виждам рекламите си, никой не ги вижда.

Ако рекламната Ви кампания е създадена от експерти и все още не виждате рекламите си в резултатите от търсенето, най-вероятно работи поведенческия фактор. Сега няма да навлизаме в тънкостите на този алгоритъм. Накратко, системата ви е разпознала като рекламодател, така че същата система решава да не ви показва рекламата. Препоръчваме Ви да използвате Google Аналитик за проследяване на импресии и реализации.

Мит номер 4: Контекстната реклама – това е дълго

Също доста честа заблуда. Например, SEO популяризирането отнема повече време. От момента, в който започнете работа до първите резултати, може да отнеме няколко месеца. Ако поръчате контекстна реклама, тя ще започне до три работни дни.

Мит номер 5: CTR реклами – основният показател за ефективността на една рекламна кампания.

Уви, високият CTR това още не е успех. Най-важното нещо в контекстната реклама е да привлече целевия трафик към сайта. Насочен трафик или не, степента на отпадане може да ни каже за това, колкото по-малък, толкова по-добре. Metric и Analytics под отказ разбират различни неща. За Metric това е престой в сайта за по-малко от 15 секунди, а за Google Analytics е сесия с преглед на една страница. Въпреки това, ако преходите в рекламата възникнат при целеви заявки, но все едно има отлив, си струва да се замислите за одит на използваемостта на сайта. Може да е неудобно за потребителите да използват вашият ресурс.

Kontekstnata -reklama

Мит номер 6: Можете да платите за кликвания без ДДС

По някаква причина много хора не мислят, че купувайки хляб в магазин, ние плащаме сума, която вече включва ДДС. Рекламните системи също така удържат този данък, а от сумата, която прехвърляте в системата, се удържа само ДДС. Невъзможно е това да се заобиколи. Въпреки че, ако сте гражданин на държава, в която няма ДДС, тогава законно ще можете да избегнете този данък, но това е съвсем друга история.

Мит номер 7: Контекстната реклама е подходяща за всички

Рекламата в интернет е различна. Всеки тип е в състояние да задоволи специфични бизнес потребности. Ако търсенето на вашия продукт или услуга все още не е формирано, ще бъде доста трудно да се разработи семантично ядро. В този случай е по-добре да се прибегне до банер или таргетирана реклама. Така че да възприемате контекстната реклама като маркетингова панацея не си струва. Първо, определете по-добре целите си.

Мит номер 8: Конкурентите кликват върху рекламите ми

Повярвайте, това е доста проблематично. Алгоритмите на рекламните системи анализират реализациите на рекламите, като по този начин намаляват вероятността целият рекламен бюджет да се слее в един ден. Освен това, за невалидни системни кликвания се връщат пари.

Мит номер 9: Контекстната реклама влияе върху резултатите от търсенето

Абсолютно не. Не бъркайте контекстната реклама с органични резултати от търсенето. Позицията на Вашата реклама зависи от размера на бюджета ви, колкото е по-висок, толкова по-високо се показва рекламата. Но в търсачките вашия сайт ще заеме мястото, което търсещият робот счете за подходящо. И позицията ще бъде повлияна от факторите за класиране. Въпреки че контекстната реклама и SEO популяризирането са съвсем различни неща, препоръчваме да не си затваряте очите за нито един от методите на популяризиране, защото те се допълват перфектно.

Мит номер 10: Колкото повече ключови думи, толкова по-добре.

По някаква причина някои смятат, че 30 000 ключови думи за рекламна кампания са норма. Не, изобщо не е така. По-добре е да вземете 100 качествени ключови думи, за които има търсене. Огромните рекламни кампании не винаги имат добър резултат, а да следиш за тях е много по-трудно.

Накратко за най-важното

Ако вече ви е осенила идеята за контекстна реклама, но все още имате съмнения, потърсете съвет от професионалисти.

 

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • 9 + sixteen =