Има много концепции за разработване на нови продукти, базирани на съществуващи. Тази статия разглежда основните. Основните подходи към разработването на нови продукти, базирани на предпоставката за фиксиран пазар.

Marketingovi- reshenia- za -novi- produkti

Нови продукти, базирани на модулация

Новите продукти, базирани на модулация, са разновидности на всяка основна характеристика на даден продукт или услуга чрез разширяване или намаляване на тази характеристика. Говорим главно за функционални или физически характеристики. Ето няколко примера за нови продукти, базирани на модулации:

  • Сокове: ниска захар, по-високо съдържание на плодове, прясно изцедени, с витамини, без добавки.
  • Банкови услуги: с месечно плащане на лихва, без разходи за използване на кредитни карти, с голям брой офиси, с по-добре обучен персонал.

Константата за всички тези модулации е засилването или отслабването на основната характеристика.

Тази политика е идеална за сегментирани пазари, тъй като ви позволява по-ефективно да адаптирате офертата към различни части на съществуващия и потенциалния пазар. Тази политика работи по-добре за определени целеви групи и в същото време увеличава обема на пазарите.

Новите продукти, базирани на модулация, варират всяка основна характеристика на даден продукт или услуга, разширявайки или намалявайки теглото, стойността или степента на тази характеристика.

 

Нови продукти, базирани на промяна на размера

Новите продукти, базирани на размера, са пускането на нов продукт на пазара чрез промяна на неговия размер без промяна на свойствата и качествата.

Ето няколко примера:

  • Безалкохолни напитки: 330 милилитра, 500 милилитра, един литър, два литра, опаковане на шест бутилки (кутии) от 330 милилитра, което предполага закупуването на 1980 милилитра от напитката.
  • Картофени чипсове: опаковки от 35, 50, 75, 125, 200 грама, мултипакети, съдържащи няколко големи опаковки за семейна консумация (1 кг).

В тези нови продукти самият продукт или услуга остава непроменен. Само интензивността, честотата, количеството или обемът на офертата се променя.

Такава политика има своите предимства. Тя ви позволява да увеличите възможния брой актове на потребление или поводи за употреба. Например, различни обеми безалкохолни напитки правят възможно закупуването на този продукт за лична употреба. Новите продукти, основани на размера, се състоят в пускането на нов продукт или услуга на пазара чрез промяна на обема, честотата, размера или количеството на предлаганите стоки или услуги.

 

Нови продукти, базата на нова опаковка

Опаковката на продукта може да промени възприеманата полза, функция или ситуация на използване на продукта или услугата. Ще разгледаме следните примери:

  • Шоколад: Nestle продава марката шоколад Red Box в различни видове кутии, въпреки че вкусът и формата на шоколадовите барове винаги са еднакви. Един вид шоколад е опакован в обикновена малка хартиена кутия и се разпространява чрез импулсни пазаруващи канали като павилиони и сладкарници. Функцията на този продукт е да задоволи моментална прищявка или нужда от лека храна. В кутии с много по-големи размери има шоколад, който се продава в супер- и хипермаркети и има функцията за семейно потребление у дома. Шоколадът се предлага и в кръгли метални кутии, които се продават в сладкарници и са предназначени за подаръци.

Има опаковка с още по-високо качество, състоящ се от една и съща метална кутия, но украсена с рисунки на архитекта Гауди. Шоколадът в тази опаковка е идеален подарък за специални поводи.

  • Банки: В сферата на услугите опаковката може да бъде среда за предоставяне на услуги. Например банките имат различни марки, фокусирани върху различни целеви аудитории, които се изразяват чрез местоположението и стила на дизайн на офисите. Има банки за потребители от най-високо ниво, средни класове, младежи. Интересно е, че при новостите, базирани на опаковка / контейнер, продуктът изобщо не се променя, но адаптирането на контейнера позволява не само да промени обема (свързано с новостите въз основа на размера), но и да представи стоките в голям брой ситуации и случаи. Това улеснява достигането и обслужването на повече потребители и разширява пазара до максималния размер.

 

Нови продукти, базата на нов дизайн

В този случай продуктът, контейнерът или опаковката, както и размерът на продаваните стоки, остават същите, но дизайнът или външният вид се променят. Ето примери за такива продукти:

  • Автомобили: Автомобилна компания произвежда същия продукт с различен външен дизайн. Разликата между Buick и Pontiac е много малка, с изключение на стилистичните разлики. Малко хора знаят, че миниваните са промишлени пикапи с адаптиран дизайн на каросерията.
  • Ски: Много производители на ски годишно пускат нови продукти, като променят дизайна и цветовата схема. Материалите, от които са изработени ските, варират само при най-скъпите модели. В останалите значителната промяна в стила гарантира актуализация на продукта.

Новите продукти, основани на дизайна разширяват целевите пазари на даден продукт или услуга, като привличат клиенти, които отговарят на други стилове и позициониране.

Новите продукти, базирани на дизайна, са създаването на нов продукт чрез промяна на външния му вид.

 

Нови продукти, базирани на създаване на допълнения

Можете да променяте салатата всеки ден, като добавяте моркови, маслини, варено яйце, лук, сирене и др. Новите продукти, базирани на създаване на добавки, включват добавяне на съставка към основния продукт, който осигурява разнообразието.

Примери:

  • Бисквити: Бисквитки, поръсени с пудра захар, бисквитки с канела, бял шоколад, тъмен шоколад, гарнитура, сметана, какао, кокос, масло.
  • Сапун: Сапун с хидратиращи съставки, с флорална миризма, антибактериален сапун.

Обявяването на нови продукти въз основа на добавки обикновено започва така: „Днес с …!“. Подобна политика може да създаде положителен ефект за продуктите в зряла фаза чрез въвеждане на пазарни изменения по темата с цел подновяване на интереса към този продукт.

 

Нови продукти, базирани на намаляване на усилията

Всеки път, когато купувате продукт или услуга, ние полагаме усилия и това е цената на стоките. Цената може да включва парите, които сме изразходвали, времето, отделено за процеса на покупка, рисковете, които поемаме с решението за покупка, и общите разходи в периода след продажбата, например ремонт или поддръжка на закупени дълготрайни стоки с дълготрайна употреба.

Можете да създадете нови продукти, които помагат за намаляване на усилията и разходите на потребителите. Например:

Чарлз Шваб помага на хората да купуват и продават ценни книжа с отстъпка. Компанията разбира, че хората предпочитат различни канали за подобни транзакции.

Затова тя отвори офиси, телефонно и онлайн правене на поръчки, за да осигури на потребителя нивото на усилията, които той иска да похарчи за операцията.

 

 

 

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • 13 + nine =