Класика на блестящата рекламна кампания

Как се създава блестяща рекламна кампания, написани са много книги, включително художествени романи. Нека си припомним например сензационните „99 франка“ от Фредерик Бигбедер.

like-3033202_1280-700x340

Бащата на рекламата, Дейвид Огилви, когато през 70-те години на миналия век, говорейки с представители на рекламни агенции, изрече фразата, че „лудите взеха властта в лудница“, той дори не подозираше, че след няколко десетилетия думите му ще се окажат пророчески. При настоящата конкуренция, колкото по-силна и по-оригинална е идеята печели, толкова повече печалба и слава на компанията, чиито продукти са толкова успешно рекламирани.

Струва си да се учиш на гениалност от исторически примери, защото гениална е тази реклама, която държи продукцията на върхът в продължение не много години и остава в паметта на потребителите, а не само в устите на критиците. Момичето, според сценария, захвърли солта и лозунгът дойде от старата поговорка „It never rains, but it pours“ – „When it rains it pours“. Тази фраза в наши дни се смята за една от най-гениалните в рекламата на 20 век.

През 20-те години в Америка тютюнопушенето стана модерно. Огромна част от аудиторията, а именно жените, бяха извън полето на дейност на рекламодателите, тъй като пушещата жена все още беше отрицателно възприемана от обществото. Всички предразсъдъци бяха напълно унищожени от известния Албер Ласкър, собственик на рекламна агенция Lord & Thomas. Той лансира идеята за ползите от тютюнопушенето, предлагайки на дамите с наднормено тегло, които бягат, вместо диетата Lucky Strike. Дори известни актриси, обичани от всички, бяха привлечени от реклама. Лозунгът „Reach for a Lucky instead of a sweet“ се превърна в класика на жанра.

Не по-малко блестящо направена е и рекламата на фабриката за музикалните инструменти. Всички композитори, включително Лист и Вагнер, оцениха качествените пиано на Steinway. Лозунгът „Инструмент на безсмъртните“ осигури водеща позиция на пазара за продуктите на компанията.

Спомнете си Coca-Cola. Когато през 60-те години на миналия век се появи рекламен клип, в който деца от различни нации, събрани на върха на хълма, изпяха лирическата песен „Бих купил целия свят …“, възторгът беше без предел. Рекламата получи много награди, а самите продукти спокойно влязоха в дома на всеки американец.

 

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • twelve − one =